Ako na SEO optimalizáciu ?

Preveďte kompletnú SEO analýzu súčasného webu a vyhodnoťte ju. Sústreďte sa hlavne na tieto faktory: validita zdrojového kódu, správne radenie nadpisov H1-H3, správne načítanie obsahu stránky, správna štruktúra www adresy, počty zaindexovaných stránok, počty kľúčových slov v texte, počty spätných odkazov. Ak týmto pojmom nerozumiete alebo si nie ste istí, či všetko zvládnete, zverte sa do rúk odborníkov. SEO analýza obvykle u profesionálov stojí okolo 120 EUR za web a rozhodne sa vyplatí.

2 SEO a prieskum trhu

Urobte ucelený prieskum trhu na jednotlivé kľúčová slová. Skúste sa zbaviť vnútornej slepoty a nahliadajte na cielenie otvorenými očami. Príklad: Nesústreďte sa len na jedno súslovie obnova dát, ale hľadajte alternatívu "obnova zmazaných dát". Zistite, ktoré kľúčové slová sú na vyhľadávačoch najčastejšie hľadané a tieto slová následne používajte v texte vášho webu. SEO optimalizácia je dlhodobý proces, buďte trpezliví.

3 SEO a technika

Zhodnoťte technické prostriedky (dostupnosť serveru, kvalita webhostingu, odozva a výpadky serveru apod.). V žiadnom prípade nehosťujte na serveri len preto, že už ste tam dlho, alebo že je hosting lacný... Sentiment v tomto prípade rozhodne nie je vhodný. Kvalitné hostingové služby bez obmedzení určite nájdete alebo môžete kedykoľvek využiť náš hosting.

4 Nadpisy H1 až H5

Používajte na svojom webe správne radenie H1 - H3. Všeobecne platí, že na každú jednotlivú stránku by mala byť použitá len jedna H1, ale nikdy som sa nestretol s tým, že by bol veľký problém s použitím viacej H1. Dôležité je radenie nadpisov od H1 po H3 zostupne, v žiadnom prípade nie striedavo.

Správne použitie:
ok H1 - Adrenalínové darčeky pre mužov a ženy
H2 - Darčeky pre mužov
H2 - Darčeky pre ženy
H2 - Tandemový zoskok padákom
H3 - Anketa
Chybné použitie:
er H2 Darčeky pre mužov
H1 Adrenalínové darčeky pre mužov a originálne darčeky pre ženy
H3 Anketa
H2 Darčeky pre ženy
5 SEO a obsah webu

Načítanie obsahu stránky je dôležitým faktorom, pretože je nutné, aby vyhľadávač najprv videl pre neho podstatné veci a až potom tie menej dôležité. Vypnite vo svojom prehliadači zobrazovanie kaskádových štýlov (CSS) a uvidíte, ako približne vašu stránku vidia vyhľadávače. Sústreďte sa na to, aby vyhľadávač videl vašu stránku v čo najlepšej SEO podobe, teda približne v tomto poradí:

  • hlavička webu (nadpis H1)
  • textový obsah
  • menu
  • ostatné prvky (externé odkazy, formuláre, ankety, loginy apod.)
  • flashové prezentácie
6 URL adresy v SEO

Štruktúra URL adresy je taktiež dôležitým parametrom. Adresy pre SEO tvorte jasne a prehľadne s použitím kľúčových slov, ktoré sú vhodné pre danú stránku. Napríklad:

ok (správne Tandemové zoskoky padákom)
http://www.muj-seskok.cz/tandemovy-seskok-padakem.html
er (nesprávne Tandemový zoskok padákom)
http://www.muj-seskok.cz/index.php?option=com_content&;catid=36&id=46&view=article&Itemid=27

 

7 SEO a kľúčové slová

Kľúčové slová v texte jednotlivých stránok voľte s primeranou intenzitou. Nezabúdajte, že vyhľadávače hodnotia primeranosť kľúčových slov, takže pokiaľ ich je mnoho, "penalizujú" a pokiaľ ich je málo, neberú na stránku dostatočný zreteľ. Všeobecne platí, že počet kľúčových slov by mal byť na stránke v počte približne 3-6%. Text píšte prirodzene a nesnažte sa vymýšľať obraty, ktoré sú v bežnom živote málo obvyklé. Buďte prirodzení, zaujímaví a píšte pre ľudí. Oplatí sa to ! Pokiaľ by ste si s textom nevedeli rady, nebojte sa kontaktovať skúseného partnera, ktorý sa na písanie textov a SEO optimalizácie špecializuje.

8 SEO a spätné odkazy

Budujte spätné odkazy (link building) ako len je to možné, ale pozor ! Veľakrát sa stáva, že ľudia spätné odkazy nechápu správne. Pokiaľ si vymeníte odkaz so stránkou vzájomne, nie je to nijak zásadne výhodné. Ďaleko výhodnejšie, a k tomu by ste mali smerovať svoje úsilie, je budovať také spätné odkazy, ktoré mieria na vaše stránky a vy na ne nie. Jednosmerný spätný odkaz, to je to čo potrebujete ! Ako jednosmerné spätné odkazy získavať, je na dlhšie rozprávanie. Avšak môžete začať registráciou do katalógov alebo ich pre vás môžeme profesionálne zaistiť my. Čím viac jednosmerných spätných odkazov, tým lepšie, ale pozor na rýchly nárast ! Spätné odkazy budujte pozvoľne. Rýchly nástup môže byť pre vyhľadávače podozrivý !

9 SEO optimalizácia-PPC reklama

Investujte do PPC reklamy (Sklik, Adwords, Etarget apod.). Nielen že vám táto forma reklamy prinesie väčšiu návštevnosť stránok, ale obvykle aj zlepší vašu pozíciu v bežnom vyhľadávaní.

10 SEO-kontrola optimalizácie

Pravidelne kontrolujte vaše pozície na vyhľadávačoch a reagujte na zmeny. Pamätajte, konkurencia nespí a pravdepodobne sa bude snažiť vás predstihnúť. SEO optimalizácia je stály a nekončiaci proces !

SEO optimalizácia, cesta k úspechu.