Ako pracujú vyhľadávače

Prácu vyhľadávačov by sme v podstate mohli rozdeliť na štyri základné operácie:

  1. Crawling - prechádzanie po jednotlivých stránkach, pomocou automatizovaných programov, nazývaných tiež "spider", alebo "bot". Ako taký spider vidí web stránku, si môžš pozrieť napríklad pomocou tejto utilitky na seochat.com
  2. Indexácia - ako spider prechádza po web stránkach, ukladá získané informácie do databázy. Ak sa stránka nachádza vo výsledkoch vyhľadávania, znamená to, že sa nachádza v databáze toho-ktorého vyhľadávača a hovoríme tomu, že web stránka je zaindexovaná.
  3. Spracovanie vyhľadávania - keď užívateľ zadá do vyhľadávača slovo alebo frázu, program "vytiahne" z databázy zoznam webov, na ktorých sa hľadaný výraz alebo slovo nachádza. Teraz ale prichádzame k najdôležitejšej časti a to je zoradenie výsledkov.
  4. Zoradenie výsledkov vyhľadávania - vyhľadávače priradzujú web stránkam dôležitosť, na základe množstva faktorov. Medzi základné faktory patria - obsah, počet spätných odkazov, sémantika dokumentu a najnovšie aj rýchlosť načítania stránky. Algoritmus, ktorý zabezpečuje zoradenie výsledkov, nepozná žiadny web designer, takže nik vám nemôže 100%-ne garantovať prvé miesta vo výsledkoch vyhľadávania.

Čo teda dodržiavať pri tvorbe webu:

Hovorí sa, že obsah je kráľ - a iste to aj platí. Na kvalitne napísané a zaujímavé texty budú ľudia z iných stránok odkazovať sami, čím získaš prirodzené spätné odkazy.

Prístupnosť dokumentu pre vyhľadávacieho robota je ďalšou podmienkou, ktorú musí tvoj web splniť. Na internete je mnoho stránok, ktoré tento fakt ignorujú.

Dodržiavať sémantiku dokumentu - správne vyplnené tagy - title, Hx, meta tagy, používať ich v správnom poradí a na správnom mieste. Odborníci na seomoz.org sa zhodli, že tagy "title" a "H1" sú najdôležitejšie miesta a pre vyhľadávače majú najväčší význam.